Direktlänk till inlägg 12 maj 2016

Avsnitt 3

Av Anna J - 12 maj 2016 21:22

Det gör fortfarande ont. Sveket, sorgen. Kommer ihåg hur arg jag var. När H och jag satt oss för att prata kom det fram att spelbolaget som ringde hade ställt en del frågor kring hans spelande, spelmönster, vilka spel han spelade på. Frågorna hade definitivt väckt ngt hos honom. Han hade börjat fundera. För det var så att han spelade. Hur mycket undrade jag. Hos bolaget som ringde var det bara lite grann. Mest de svenska bolagen, mycket oddsspel och hästar. Enormt mycket visade det sig.


Vem har inte lagt ett odds eller spelat på lotto nån gång. Visst har vi det. Men i större skala verkade det ha börjat med ett gäng på jobbet som började spela på hästar. Några gånger åkte de ut till solvalla. De vann en hyfsad peng ihop, en gång, och lite småvinster. Jag kom ihåg när jag blev påmind, hur han glad i hågen kom hem med nyheten.


Sen började han spela med några andra hockeypappor i W:s lag. Fördrev tiden på träningarna genom att spela på svenska spel. De tävlade mot varandra, vem som kunde vinna mest. Och sen fortsatte det. Andels- och bolagsspel ihop med okända om jag förstått rätt. Är det verkligen så att atg mäklar ihop folk som inte känner varandra för att spela tillsammans? Galet. Han förlorade stora pengar. Hela lönen ibland. Han lånade ständigt från vårt gemensamma konto. Till slut jagade han förluster. Därför han sålde båten, sin dykutrustning mm. När vi bytte bil belånade han huset. Jag skrev på. Visade sig att han lånade mer pengar än till bilen… jag hade ingen aning. Nu förstår jag bättre…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna J - 7 juni 2016 17:13

Sonen fyllde år och som vanligt  fick han en slant av mormor och morfar. Han sparade till nya skridskor. När jag förde över pengarna till hans konto noterade jag till min förvåning att det stod på noll. Tänkte att detta kan inte vara möjligt. Något m...

Av Anna J - 22 maj 2016 12:53

Vårt förhållande var minst sagt trasigt. Hur skulle jag kunna lita på honom igen? Vi kom överens om att han måste gå i terapi och ta sig an sitt missbruksproblem. Vi fixade det ekonomiska tack vare stöttande familj, men nu måste han också fixas. Vi b...

Av Anna J - 15 maj 2016 11:43

Jag insåg snabbt att vi behövde professionell hjälp för att styra upp vår fullständigt sargade ekonomi. Vilka känslostormar jag gick igenom. Bara att ta in att vi de facto var skuldsatta upp över öronen. Jag, som haft bra ekonomi. Tack gode gud för m...

Av Anna J - 10 maj 2016 20:39

Länge sen jag bloggade. Kan bara skylla på våren och massor av aktiviteter som ska hinnas med mellan skolloven och diverse ledigheter.   H:s och mina gräl blev allt synligare för barnen. Det började komma post från inkassoföretag. H blev urförban...

Av Anna J - 29 mars 2016 15:53

Tvåbarnsmamma med framgångsrik karriär som ekonom, villa i Stockholmsförort och gift sedan 10 år. Sedan ramlade allt ihop.   Min exman, H, och jag träffades, som så många, under studietiden. Vi var bägge i slutet av våra studier och  det var en r...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards